Ik werkte (mee) aan verschillende publicaties. Het is een mix aan wetenschappelijke, praktische en verdiepende artikelen, boeken en interviews. Ze helpen je om de materie over zelfbeeld, identiteit en hoogbegaafdheid beter te begrijpen en toe te passen in de praktijk.
Sollie, J., Bakx, A., & Van der Ven, S. (2023). Een positief gevoel van uniciteit: een onderzoek naar het verband tussen identiteit en sociaal schoolwelzijn. Gifted@248, 2023(zomer), 20-23.
Bijnen, J., Van Horssen-Sollie, J. & Bakx, A. (2022). Ik weet heel goed wie ik ben, omdat mijn meester mij begrijpt. Een onderzoek naar het zelfbeeld van basisschoolleerlingen. Tijdschrift voor Remedial Teaching, 2022(2), 14-17.
Van Horssen-Sollie, J., Samsen-Bronsveld, E., Van Elderen, L. & Bakx, A. (2021). Wie ben ik? Een onderzoek naar het zelfbeeld van hoogbegaafde basisschoolleerlingen. Tijdschrift voor Remedial Teaching, 2021(4), 14-17.
Van Horssen-Sollie, J. (2021). Balanceren tussen jezelf zijn en erbij horen. Identiteitsontwikkeling bij hoogbegaafde adolescenten. Tijdschrift voor Remedial Teaching, 2021(3),10-13.
Smeets, K., Samsen, E., Van Horssen-Sollie, J., Van Elderen, L., & Bakx, A., (2021).
Hoe zien (hoog)begaafde kinderen zichzelf? Gifted@248, 2021(zomer), 12-15.
Bakx, A., Samsen-Bronsveld, E., Van Elderen, L., & Van Horssen-Sollie, J. (2021) Self-Descriptions of High-Performing and Regular-Performing Primary School Students: An Open, Exploratory Study. Roeper Review, 43(4), 256-271, DOI: 10.1080/02783193.2021.1967543
Van Manen, A., (2022). Ontdekken wie je bent. Zelfbeeldontwikkeling van hoogbegaafde kinderen. Talent, 2022 (2).
Dekkers, B., (2020). Eindelijk! De kleine hoogbegaafdheid voor dummies. HIQ Mensa Magazine, 2020 (najaar), 32-33.
Hubeek, J. J., & Stegeman, A.,
(Hosts)
(2020, aug).
(Nieuwe) inzichten vanuit wetenschappelijk perspectief (Nr. 6) [Podcastaflevering]. In Meesterwerk hoogbegaafd.
Jan Jaap Hubeek.
© 2017-2024 Janet Sollie